Kort fortalt

En webshop skal give en række af oplysninger, ikke mindst hvilket betingelser et køb sker på. Da denne webshop sælger både digitale ydelser og fysiske varer, er der 2 forskellige betingelser. Dertil er det muligt at betale med en kontooverførelse.

En digital ydelse er fx et billede, hvor du køber adgang til at hente billedet, og se det på din egen computer i fuld opløsning. Du har også mulighed for at printe billedet ud. Du skal selv sørge for at kunne se billedet. Digitale ydelser kan frit hentes flere gange, og så længe du ønsker det. Det er ikke muligt at returnere digitale ydelser, så vær opmærksom på at du ikke har returret på dem.

For fysiske varer der bliver sendt fra webshoppen og leveret til dig, gælder de almindelige regler. Du har 30 dages fuld returret fra du får pakken i hænderne, og så længe at varen bliver returneret i den stand du modtog den i, kan du enten få den byttet eller få pengene tilbage. Medmindre pakken eller varen er gået i stykker under transporten, skal du selv betale for at sende varen tilbage. Kontakt info@nickythomassen.dk inden at du returnerer en vare, og husk at skrive om du gør brug af returretten, eller om noget er gået i stykker.

Ved betaling med kontooverførelse, har du mulighed for at få pengene tilbage, ligesom hvis du havde betalt med et kreditkort.

Bemærk at denne webshop ikke har en telefon tilknyttet. Kommunikation sker derfor skriftligt på e-mail-adressen info@nickythomassn.dk, hvor du også kan skrive til, hvis du har nogen klager eller spørgsmål.

1 – Baggrund

Nærværende handelspolitik dækker aftaler om køb indgået på denne hjemmeside, og skal godkendes inden at et køb kan foretages. Kan handelspolitikken, datapolitikken og licenspolitikken ikke godkendes, er det ikke muligt at gennemføre et køb.

Både hjemmeside og webshop er ejet og drevet af

nt-data v. Nicky Thomassen
CVR. nr. 34249695
H P Christensens Vej 52
3000 Helsingør

2 – Kommunikation

Det er kun muligt at kommunikere elektronisk via e-mail, da der ikke er tilknyttet et telefonnummer til webshoppen. Henvendelser modtaget mandag-torsdag bliver besvaret indenfor 24 timer, imens henvendelser modtaget fredag-søndag bliver besvaret mandag. I ferieperioder bliver shoppen lukket for køb, og henvendelser vil blive besvaret i ugen efter ferien afsluttes. Kommunikation kan ske på dansk og engelsk.

3 – Betaling

Det er kun muligt at betale elektronisk med PayPal og kontooverførelse. Bemærk at der kan være 3-5 hverdages ventetid på kontooverførelser. En betaling pålægges ikke gebyrer eller andre udgifter.

nt-data sidestiller kontooverførelser med kreditkortbetalinger, og giver dermed den samme garanti på kontooverførelser som indsigelsesordningen giver. Bemærk dog at tilbagebetaling skal ske til en dansk konto, og at nt-data kan kræve ID med billede tilsendt elektronisk forud for en tilbagebetaling.

4 – Digitale ydelser

En digital ydelse er i det her tilfælde en elektronisk fil, som bliver stillet til rådighed over internettet. Det påhviler modtageren at kunne opnå adgang til den server filen er på, ligesom det også påhviler modtageren, at kunne afvikle filen på sit eget udstyr.

En digital ydelse stilles til rådighed straks efter at betalingen er registreret, og kan derefter hentes fra serveren. Ydelsen kan som udgangspunkt hentes et ubegrænset antal gange i et ubegrænset tidsrum, omend nt-data forholder sig ret til at pålægge restriktioner på ydelsen ved mistanke om misbrug, fx ved kontodeling eller tilsvarende. nt-data tager kontakt til modtageren over e-mail, inden at sådanne restriktioner træder i kraft.

Se licenspolitikken for detaljer om brug af digitale ydelser.

5 – Fysiske varer

Webshoppen kan i perioder tilbyde forskellige fysiske varer til salg, som sendes til modtageren som en sporbar pakke eller brev. Leveringstiden for pakker er 2-5 hverdage, medmindre andet er aftalt eller angivet på varen. For breve må der påregnes 3-8 hverdage medmindre andet er aftalt eller angivet. Det er ikke muligt at hente varer, pakker eller breve på firmaets adresse. Forsendelser sendes med PostNord eller GLS.

Fragtprisen vil stå tydeligt angivet, og nt-data påtager sig ansvaret for en forsendelse, indtil den er afleveret hos modtageren, eller hentet fra et udleveringssted. For detaljer om udleveringssteder, kan der læses mere hos PostNord og GLS. Kan en pakke ikke afleveres, og bliver den ikke hentet indenfor udleveringsstedets tidsfrist, vil den blive returneret og pengene, eksklusiv transport, tilbageført til modtageren.

Betalingen bliver ikke trukket før varen sendes. Ankommer en forsendelse ikke som forventet, skal nt-data kontaktes hurtigst muligt på info@nickythomassen.dk. Årsagen vil herefter bliver undersøgt, og det videre forløb vil blive aftalt.

6 – Returret

Webshoppen sælger både digitale ydelser og fysiske varer. For digitale ydelser er der ingen returret, imens fysiske varer har 30 dages returret fra modtagelsen, så længe at de retureneres i samme stand som modtaget. Ved ødelagte eller defekte varer dækker nt-data returudgiften, imens at modtageren dækker udgiften ved brug af returretten.

Ved brug af returretten kontaktes info@nickythomassen.dk med tydelig angivelse af, at der ønskes at gøre brug af returretten, og det videre forløb aftales herefter.

7 – Klager og spørgsmål

nt-data kan kontaktes på info@nickythomassen ved alle typer af klager og spørgsmål.

For at afhjælpe en klage, er det vigtigt at inkludere flest mulige oplysninger, fx ved at vedhæfte et billede af en ødelagt pakke eller en defekt vare. Husk også at skrive hvad det ønskede resultat er, altså om der ønskes en erstatningsvare eller pengene retur. nt-data tager herefter stilling til hvad der bør ske, og aftaler det videre forløb.

Kan der ikke opnås enighed om en klage, kan den viderebringes til Center for Klageløsning ved at trykke her. Bemærk dog, at der som udgangspunkt ikke kan klages over den type af digitale ydelser, som webshoppen sælger.

Denne handelspolitik er oprettet d. 22/7-2019.